Firma w świecie Internetu

 Kliknij i podziel się tym z innymi! 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

W XXI wieku wielu uważa, że jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz.  Aby więc konkurować na dzisiejszym rynku, potrzebujesz silnej obecności w sieci. Mówimy tutaj o stronie internetowej, ale także przemyślanej, strategii marketingowej, obejmującej różne kanały w Internecie. Dlaczego? Ponieważ to właśnie tam szukają informacji Twoi potencjalni klienci. Teraz, kiedy koronawirus utrudnił lub uniemożliwił prowadzenie działalności online, duża liczba firm zdecydowała się na utworzenie strony internetowej i przeniesienie działalność do sieci. Nigdy nie było lepszego ani ważniejszego czasu na zainwestowanie w stronę internetową.

To, czy Twój biznes dopiero zaczyna funkcjonować, czy ma już ugruntowaną pozycję, fakt, że potrzebujesz profesjonalnej strony internetowej nie podlega dyskusji. 

Część właścicieli firm twierdzi, że nie potrzebuje strony internetowej, bo przecież i tak mają dużo zleceń. Jako argumenty najczęściej wymieniane są koszty związane z własną stroną internetową, brak umiejętności obsługi takiej strony, czy fakt, że klienci mogą poszukać informacji również w innych miejscach. Wiele jednak wskazuje na to, że są oni w błędzie. 

Strona internetowa działa jak cyfrowa wizytówka, do której użytkownik w każdej chwili może sięgnąć. Za pomocą odpowiednich treści, grafik i komunikatów pozwala na kształtowanie opinii o Twojej firmie, dzięki czemu masz wpływ na to, jak widzą Cię potencjalni klienci. Twoja strona internetowa powinna odpowiadać na pytania – kim jesteś, co oferujesz i jak się z Tobą skontaktować – już w początkowej części strony, a najlepiej bez konieczności scrollowania przez użytkownika. Masz około 10 sekund, aby wywrzeć określone wrażenie na użytkownikach witryny, zachęcić ich do pozostania na stronie lub do kontaktu i zdobyć ich zaufanie.

Pamiętaj jednak, że nieprofesjonalna strona internetowa może przynieść odwrotny od zamierzonego skutek dla Twojej firmy.

Kolejnym krokiem w sprzedaży jest zapoznanie klienta z tym, co oferujesz. Strona internetowa to skuteczny sposób na przedstawienie informacji o firmie, aktualnej oferty produktów i usług, informowanie o nowościach, promocjach, ogłaszanie nadchodzących wydarzeń. Możesz także zapewnić użytkownikom tzw. wartość dodaną w postaci poradników, e-booków, ciekawych artykułów. Co więcej, witryna daje możliwość natychmiastowej komunikacji, w formie dogodnej dla klienta. 

Strony internetowe są dostępne z dowolnego miejsca na świecie, pod warunkiem, że istnieje tam dostęp do Internetu. Dzięki witrynie, dotrzesz do znacznie szerszego grona odbiorców – nawet w odległych lokalizacjach. Jeśli działasz lokalnie, możesz trafić do klientów z całej Polski. Jeśli działasz w skali ogólnopolskiej, możesz wkroczyć na zagraniczne rynki.  Zwiększony zasięg oferty pozwala na rozwój, dlatego warto wykorzystać potencjał Internetu.

Ludzie zazwyczaj wolą robić interesy z ludźmi, których „znają”. Na swojej stronie dajesz im możliwość poznania Twojej firmy (i być może Ciebie). Posiadanie profesjonalnie zaprojektowanej i łatwej w nawigacji strony internetowej, pomoże Ci przekonać potencjalnych klientów, że to właśnie  z Tobą chcą robić interesy, że Twoje produkty i usługi są lepsze niż konkurencji. Obecnie, w szczególności przez młodszych internautów firma oceniana jest na podstawie jej strony internetowej. Brak witryny w sieci sprawia, że konsumenci postrzegają firmę jako mniej wiarygodną. Dzięki stronie możesz zdobyć ich zaufanie i zainteresowanie nowych Klientów.

Strona internetowa to dobra inwestycja. Strony internetowe oferują lepszy zwrot z inwestycji niż jakakolwiek inna forma reklamy. Jeśli planujesz promować swoją firmę, witryna powinna być Twoim priorytetem. Chociaż koszt zaprojektowania strony internetowej różni się w zależności od potrzeb, złożoności serwisu, funkcjonalności – to profesjonalna strona internetowa jest warta inwestycji.

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.