Joga – sztuka relaksu

 Kliknij i podziel się tym z innymi! 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Drukuj

 

 

 

Żyjemy w ciągłym biegu, jesteśmy stale zestresowani, bardzo często brakuje nam chwili wytchnienia i oderwania się od codziennych czynności. Uprawianie jogi może okazać się w takiej sytuacji bardzo korzystne dla naszego zdrowia zarówno z punktu widzenia fizycznego jak i emocjonalnego. Joga polega w głównej mierze na wykonywaniu asanów czyli specjalnego rodzaju ćwiczeń, które należy odpowiednio zsynchronizować z właściwym tempem oddychania. Pozycje te należy wykonywać bardzo dokładnie i powoli – dostosowane do indywidualnego tempa oraz możliwości osoby ćwiczącej. Uprawianiu jogi najczęściej towarzyszy wolna i bardzo spokojna muzyka – przypominająca dźwięki i odgłosy natury.

Czym jest i skąd pochodzi joga?

Joga jest uniwersalną nauką, umożliwiającą odkrycie  związku ciała z oddechem i umysłem. Wszystkie te trzy czynniki powinny działać zgodnie. Joga nie jest wschodnia ani zachodnia. Nie należy do żadnego kręgu kulturowego. Dociera do zachodu ze wschodu ponieważ tam sięgają jej początki. Doskonale adaptuje się tu i znakomicie rozwija pomagając znaleźć równowagę w tym szalonym tempie życia.

Dlaczego warto uprawiać jogę? Oto 5 powodów

  1. Joga minimalizuje oraz redukuje negatywne skutki stresu, takie jak bezsenność, kołatanie serca, nerwowość i rozdrażnienie. Pomaga zmniejszyć w organizmie poziom hormonu odpowiadającego za stres, czyli kortyzolu oraz sprawia, że stajemy się wyciszeni i zrelaksowani. Technika właściwego i głębokiego oddychania przydaje się także bardzo często w sytuacjach stresowych, kiedy to potrzebujemy szybko się uspokoić.
  1. Regularne uprawianie jogi usprawnia tempo przemiany materiiw organizmie oraz poprawia krążenie krwi i metabolizm, dzięki czemu przyczynia się do poprawy kondycji układu sercowo – naczyniowego, pozwala usunąć szkodliwe toksyny oraz złogi z jelit, a także przyczynia się do efektywniejszego spalania tkanki tłuszczowej.
  1. Joga wyszczupla sylwetkę oraz wzmacnia mięśnie całego ciała. Ponadto sprawia, że jesteśmy bardziej giętcy i rozciągnięci – co ma bardzo korzystny wpływ na redukowanie wszelkich napięć mięśniowych powstałych na skutek pracy fizycznej lub też uprawiania innych rodzajów sportu.

 

4. Nie obciąża kręgosłupa oraz wszystkich grup mięśniowych- tak jak dzieje się to w przypadku podnoszenia wolnych ciężarów na siłowni lub uprawiania innych rodzajów aktywności fizycznej. Jednocześnie znacząco wpływa na poprawę oraz wzmocnienie całego ciała i poprawę wyglądu oraz wysmuklenie naszej sylwetki. Praktykując jogę pracujemy zawsze z ciężarem własnego ciała, co oznacza, że nasze mięśnie muszą wykonać dosyć ciężką pracę – jednak proces ten odbywa się w bezpieczny sposób.

5. Uprawianie jogi korzystnie wpływa na działanie układu odpornościowego organizmu. Dzięki właściwemu dotlenieniu oraz odpowiedniej sile i giętkości o wiele rzadziej zapadamy na choroby układu kostno-stawowego jak reumatyzm, sercowo – naczyniowego oraz na wszelkiego rodzaju infekcje górnych oraz dolnych dróg oddechowych.

Zacznij od dziś!

Zdrowia nie można kupić –  to dynamiczny proces, w który musimy się zaangażować. Joga jest indywidualną praktyką, dzięki której zostają uruchomione naturalne procesy przywracania i utrzymywania równowagi psychofizycznej. Pamiętaj – lepiej zapobiegać niż leczyć!

Zapraszamy do zajrzenia na  stronę www.naiayoga.eu i skorzystania z zajęć jogi prowadzonych online! 

 

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.