Jak się reklamować i budować wizerunek firmy?

 Kliknij i podziel się tym z innymi! 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Zakładając własną działalność przedsiębiorcy muszą stawić czoła wielu wyzwaniom, a jednym z nich jest marketing. Początki z reguły bywają trudne, co związane jest z niewielkim budżetem na rozkręcenie działalności. Istnieje jednak wiele prostych sposobów na wypromowanie przedsiębiorstwa za niewielkie pieniądze. Jakie są sposoby na reklamę przedsiębiorstwa, tanią  i skuteczną?

 

 

Żyjąc w XXI wieku, jeśli zależy nam na promocji rozwijającej się firmy, to w pierwszej kolejności powinniśmy zainwestować w stworzenie strony internetowej. Na szczęście koszt wykonania witryny WWW nie jest dziś zbyt wysoki, nawet w przypadku zlecenia tego rodzaju prac firmie zewnętrznej. Można mieć pewność, że dobrze zaprojektowana i zawierająca wartościowe materiały strona internetowa już w ciągu kilku miesięcy powinna na siebie zarabiać.

 

 

Portale społecznościowe każdego roku zyskują miliony użytkowników. Dziś obok strony internetowej, niemal każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kanał w serwisach pokroju Facebook czy Instagram. Portale społecznościowe są darmowe, pozwalają szybko dotrzeć do zainteresowanych klientów, a także błyskawicznie odpowiedzieć na ich zapytania, oczekiwania, a nawet reklamację. Ważna jest jednak systematyczność, nasze profile muszą żyć, by obserwatorzy i potencjalni klienci wiedzieli, że nasza firma funkcjonuje, rozwija się i by po prostu o nas nie zapomnieli.

 

 

 

Obecność firmy w Internecie to jedno, nie możemy jednak stworzyć idealnego wizerunku przedsiębiorstwa w sieci zaniedbując przy tym wizerunek w rzeczywistym świecie. Zarówno właściciel firmy jak i jej pracownicy powinni mieć przy sobie profesjonalnie wykonane wizytówki. Koszt jest niewielki, a ich posiadanie świadczy o właściwym przygotowaniu do kontaktów z klientem i kontrahentami. Wizytówki warto rozdawać przy każdej nadarzającej się okazji – zwiększy to prawdopodobieństwo dotarcia do nowych klientów.

 

 

W obecnych czasach wysyłanie wiadomości wszystkim kojarzy się z drogą mailową, jednak tradycyjna poczta nadal funkcjonuje i w biznesie często trzeba z niej korzystać. Firmowe adresy mailowe zazwyczaj są zaopatrzone w profesjonalne podpisy z logo firmy i informacjami kontaktowymi, a co z wiadomościami wysyłanymi w formie papierowej? Tutaj również możemy zadbać o wizerunek naszej firmy i zaskoczyć klienta czy kontrahenta, na przykład poprzez personalizowane koperty czy tzw. papier firmowy.

 

 

Ciekawym rozwiązaniem są również gadżety reklamowe, najlepsze są oczywiście te funkcjonalne i przydatne, które klienci mogą wykorzystać w codziennym życiu, np. kubki, smycze, długopisy. Dzięki zamieszczonym na nich logo nasza firma będzie stopniowo zyskiwać rozpoznawalność wszędzie tam gdzie trafią nasze gadżety.

 

 

 

 

Przedsiębiorcy powinni wykorzystywać plakaty i ulotki nie tylko zamieszczając grafiki w Internecie, ale również przy okazji ważnego wydarzenia lub przed organizacją ważnej imprezy firmowej. Ulotki i plakaty dobrze sprawują się w środowisku lokalnym, umożliwiając szybkie dotarcie do większej grupy odbiorców.

 

 

Ciekawym i nietuzinkowym rozwiązaniem by przedstawić siebie i swoją firmę w jeszcze lepszym świetle są nasze własne, spersonalizowane przedmioty codziennego użytku zachowane w eleganckim stylu, nawiązujące do naszego biznesu. Drewniany notes z grawerem przykuje uwagę na biznesowym spotkaniu,  a jego właściciel zyska w oczach potencjalnych klientów, którzy odbiorą go jako profesjonalnego i zaangażowanego w działalność swojego przedsiębiorstwa.

Sposobów na pokazanie swojej firmy światu jest naprawdę wiele, wystarczy chcieć i się zaangażować. Aby nasze marketingowe narzędzia były profesjonalne, estetyczne i kreatywne warto zlecić kontrolę nad nimi komuś, kto zna się na rzeczy. Pamiętajmy, że odpowiedni marketing przyciąga do nas nowych klientów, a to sprawia, że nasze zyski rosną, więc inwestycja w reklamę, wizytówki, gadżety i profesjonalny zespół, który weźmie zadania marketingowe na swoje barki naprawdę się opłaca. 

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.